Alex van Dyk oor Griekwastad en die toekoms


Griekwastad Film is tans op BoxOffice beskikbaar. Alex van Dyk verklap meer oor sy rol as Don Steenkamp en oor wat kykers van dié prent kan verwag.


Don Steenkamp se hofsaak het die hele land geboei en tot vandag toe is niemand seker of hy regtig skuldig was aan die moord op Deon, Christel en Marthella Steenkamp en of omstandighede net teen hom gewerk het nie.
 
Griekwastad, die rolprent, is tans op DSTV Box Office (teen R35) te sien, en werp lig op die ondersoek... in ’n poging om vir die publiek ’n beter idee te gee van wat agter-die-skerms van die ondersoek gebeur het.
 
Dié aangrypende rolprent spog met ’n puik rolverdeling, waaronder Arnold Vosloo, Tim Theron, Daniah de Villiers, Deon Lotz, Rolanda Marais, en vele meer.
 
Ons gesels met nuweling, Alex van Dyk, oor sy groot rol as Don Steenkamp en sy toekomsplanne.
 
HOE HET JY BY HIERDIE PRODUKSIE BETROKKE GERAAK?
“My agent, Optim Talent, het die oudisie vir die film Griekwastad vir my gestuur. Na vele oudisies het ek die goeie nuus ontvang dat ek die rol van Don Steenkamp gaan vertolk.”
 
HOEKOM WOU JY GRAAG SO ’N KONTROVERSIËLE ROL SPEEL?
“Ek is iemand wat daarvan hou om myself uit te daag, nie net in die filmbedryf nie, maar ook in die lewe. Ek het die geleentheid gesien as ’n uitdaging waar ek myself kan toets en kyk tot waartoe ek in staat is deur so ’n intense rol te speel en nuwe toneelspeltegnieke te probeer, asook om dit dan my eie te maak.”
 
HOE HET JY VOORBEREI VIR DIE ROL?
“Wel, dit was vir my die mees uitdagende deel van die hele proses. Die rede daarvoor is, dat ek geen biografie oor Don ontvang het nie, want niemand het ooit regtig geweet wat in sy kop aangaan nie. Hy het nooit juis veel gepraat nie. Ek en die regisseur, Jozua Malherbe, het toe by die oefentye saamgewerk en moes ’n fyn lyn vind oor hoe ons die karakter op die skerm gaan uitbeeld. Ons het ook navorsing gedoen oor Don, videogrepe van die hofsaak kyk en sy emosie en liggaamshouding op foto’s bestudeer. Jozua het ook self met Kolonel Dick de Waal, die ondersoekbeampte, gepraat.”
 
WAT WAS DIE GROOTSTE UITDAGINGS VERBONDE AAN DIE VERTOLKING VAN DIE ROL?
“Soos ek gesê het, ek het nie regtig inligting oor Don gehad nie en moes ’n manier vind om die karakter te vertolk dat die kyker na die tyd self met die besluit sit of Don skuldig is of nie. Dit was vir my moeilik om te dink dat ’n seun van sy ouderdom tot al die dinge in staat is, dis tragies en baie hartseer. Ek moes die verskillende emosies waarmee Don geworstel het om so ’n manier weergee dat die kyker dit kan raaksien.”
 
VERTEL ONS MEER VAN DIE KARAKTER WAT JY SPEEL?
“Die karakter wat ek vertolk is Don Steenkamp, ’n 15-jarige seun wat op die plaas, Naauwhoek, in Griekwastad bly. Hy was in Grey Kollege in Bloemfontein op skool en het ’n liefde vir perdry gehad, veral Gymkhana. Don is skuldig bevind aan die moord en verkragting van sy suster, asook die moord op sy pa en ma. Hy is wel deur die hof skuldig bevind, maar aan die begin het almal eers gedink dat dit ’n plaasaanval is en het in sy onskuld geglo nadat hy op Goeievrydag by die polisiestasie opgedaag het en hulle ingelig het dat sy familie vermoor is. In die film speel al die moontlike scenarios af wat Don vertel asook dit wat die speurder in sy ondersoek gevind het. Don is ’n komplekse karakter, omdat hy deur soveel emosies moes werk dat hy amper onpeilbaar voorgekom het.”
 
HOE WAS DIT OM SAAM MET ARNOLD VOSLOO TE WERK EN WAT HET JY BY HOM GELEER?
“Dit was ’n ongelooflike ervaring om saam met iemand te kon werk wat jy al van kleintyd af bewonder en ’n Hollywoodakteur is! Ek was aan die begin verskriklik senuweeagtig, veral toe ons nog net aan die beginfase van verfilming was. Mettertyd het die senuwees bedaar en het ons gemaklik saamgewerk. Arnold is ’n rolmodel vir my en daar is heelwat dinge wat ek by hom geleer het. Dit is nie net oor toneelspel nie, maar ook menswees. Hy is ongelooflik nederig, ’n ware gentleman, ’n netjiese en uiterse professionele persoon. Oor toneelspel het hy my vele aspekte geleer, onder andere dinge wat hy weer by mense soos Al Pacino geleer het - waar ’n mens jou sub-konteks in jou kop moet deurgaan voordat jy jou lyn sê en om sekere emosies te kry moet jy terugdink aan ’n gebeurtenis in jou eie lewe wat jou dieselfde emosies laat ervaar het. Veral iemand soos ek, wat maar net sestien was toe ons die film geskiet het en vir my om sekere emosies te kon kry vir van die tonele was soms uitdagend gewees, omdat die gru-gebeure ver verwyderd is van enige normale konteks.”
 
HOEKOM MOET SUID-AFRIKA DIE FLIEK KYK?
“Ek dink dit is ’n storie wat die hele land aangegryp het, veral in die tye van plaasaanvalle en dit is dan juis moeilik is om te verstaan dat ’n jong seun so iets gewelddadig aan sy eie familie kon doen. Dit was so ’n tragiese en hartseer storie en daarom het dit baie mense geboei en gefassineer. Ek dink ook baie mense wonder steeds of Don skuldig is of nie en ek glo dat hierdie film hopelik vir mense ’n meer duidelike prentjie kan skep oor die ondersoek en gebeure.”
 
VERTEL ONS MEER VAN JOUSELF?
“Ek en my gesin (pa Alex, ma Blanche en 14-jarige suster Lana) woon op ’n plaas net buite Durbanville, Wes-Kaap.”
 
HOE HET JY IN DIE TONEELBEDRYF BELAND?
“Ek het glad nie in toneel belanggestel toe ek jonger was nie, ek was meer die sportmal-outjie. Rugby was een van my groot liefdes, maar met die derde harsingskudding in graad agt het die dokter aanbeveel dat ek my tokse ophang. Dit was nogal ’n emosionele tyd oor daardie teleurstelling, maar ek moes iets anders vind behalwe my tennis, want stilsit kan ek beslis nie! Skaars ’n week nadat ek die teleurstellende nuus gekry het van geen kontaksport nie, het ons ’n afkondiging by die skool gehad oor ’n oudisie vir ’n internasionale film, Die Stropers. Ek dink toe dat ek iets buite die boks moet probeer en miskien raak ek ‘famous’. So skryf ek en ’n vriend ons in (vir die grap aanvanklik) vir die oudisie. Nadat ek my eerste call back kry, besluit ek om dit ’n kans te gee en hier is ek vandag. Ek is nog vir geen oomblik spyt oor my besluit nie, want dit het my hele lewe verander.”
 
WIE IS JOU ROLMODELLE?
“Wade Young en Andrew Garfield.”
 
HOE BALANSEER JY SKOOL EN DRAMA?
“Ek kry dit nie altyd so lekker gebalanseer nie, want die lading akademie in graad elf is heelwat. Ek moet maar opofferings maak en laataande sit om werk in te haal of soos met die verfilming van Griekwastad, moes ek tydens verfilming ook my skooleksamen skryf. (Ek sou byvoorbeeld die oggend vroeg terugry Durbanville toe van Hopefield af, eksamen skryf, en terugrystel toe waar ons dan die dag verfilm en dan leer ek maar tussen tonele, want ons het baie dae eers vier-uur die volgende oggend klaar geskiet en dan moet ek alweer 7:45 eksamen skryf.)  Ek is bevoorreg dat die skoolhoof en personeel van Hoërskool Durbanville behulpsaam en ondersteunend is. Natuurlik moet ek ook ’n tydjie maak vir kuier saam met my vriende.” 
 
WAARMEE IS JY TANS BESIG EN WAT IS JOU PLANNE VIR DIE TOEKOMS?
“Ek werk tans aan ’n volgende film, Gaia, van Tertius Kapp en Jaco Bouwer, maar moes dit ongelukkig eers stop a.g.v. die grendeltyd weens Covid-19. Hopelik word dit later vanjaar voltooi.  My planne vir die toekoms is om eers my skoolloopbaan te voltooi en tussendeur nog filmwerk te doen. Na skool wil ek miskien oorsee gaan (dalk Amerika) of siviele ingenieurswese studeer, die tyd sal leer. As ek kyk hoe vinnig dinge in my lewe verander het, sal ek dit eers jaar-vir-jaar vat! Tog is ek baie opgewonde oor die toekoms!”
 
WAT IS JOU BOODSKAP VIR SA GEDURENDE HIERDIE MOEILIKE TYD?
“Ons almal wil hê dat dinge so gou as moontlik weer moet terugkeer na normaal. Hou by die reëls en regulasies sodat dit vinniger kan gebeur en moenie net op jou eie behoeftes fokus nie, maar sien ook ander se behoeftes raak. Bly positief en bly bid, ons sal ook hierdeur kom!”
 
Vir meer inligting, volg die prent op sosiale media:

Instagram: @griekwastadfilm


 

Foto: Anne Marais

Comments